EU:n tietosuojauudistus (GDPR)

23.5.2018 klo 10

Jäsentiedote 25.5.2018

Tervehdys Tunturi-Lapin ratsastajat ry:n jäsen,

tämä nykyisille ja tuleville jäsenillemme tarkoitettu tiedote koskee EU:n tietosuojauudistusta (GDPR), joka astuu voimaan 25.5.2018. Tutustu oheisiin asiakirjoihin.

GDPR:n myötä myös SRL ja Tunturi-Lapin ratsastajat ry (TuLaRa) ovat velvollisia tekemään uudistuksia jäsentensä tietosuojan osalta.

Jäsenrekisterin osalta se tarkoittaa, että SRL ja sen jäsenseurat kuten TuLaRa ovat yhteisesti vastuussa asiasta. Tätä varten SRL:n ja TuLaRa ovat tehneet sopimuksen. Mikäli TuLaRa ei olisi tehnyt sopimusta, SRL ei voi ottaa jäsentietojamme vastaan, josta seuraa se, etteivät jäsenemme voi kilpailla eivätkä mm. saa Hippos-lehteä kotiinsa. Ilman sitä ei myöskään voisi todentaa jäsentapaturmavakuutuksen voimassaoloa.

Ilmoitamme, että TuLaRan jäsenten tulee jatkossa aina pyydettäessä todentaa jäsenyytensä TuLaRan toimihenkilölle SRL:n jäsenkortilla, jonka he saavat liityttyään seuraan. Jäsenyyden todentamista tarvitaan kilpailuilmoittautumisen, kilpailujen tai muiden mahdollisten tapahtumien yhteydessä, jolloin jäsenkortilla saa alennusta tai etuja. Pieni jäsenkortti mahtuu näppärästi vaikka puhelimen suojakoteloon tai kukkaroon, jolloin se on aina mukana. Jäsenkortilla saa alennusta myös Konijänkän Kotieläinpihan ratsastuntien sarjakorttihinnoista, jolloin se on ostohetkellä pyydettäessä esitettävä edun saamiseksi.

Kilpailutulosten ja ranking- sekä valiomerkkipisteiden osalta GDPR tarkoittaa, että seuroilla ja SRL:lla on oltava kilpailijoille selvästi nähtävissä ilmoitus siitä, että osallistuminen kilpailuun muodostaa sopimuksen ratsastajan ja seuran/kilpailujärjestäjän välille.

TuLaRalla on jäsenille tehty jäsenseloste, jossa tarkemmin kerromme, miten kaikkia henkilötietoja käsitellään seurassamme tarkoituksenmukaisesti ja kunnioittavasti. Henkilöstä tallennetaan ja tarvittaessa julkaistaan vain ne tiedot, joita tarvitsemme seuran toiminnassa ja ratsastajan oikeuksien turvaamiseksi.

Kaikki kolme GDPR-asiakirjamme ovat nähtävillä Tunturi-Lapin ratsastajat ry:n kotisivuilla www.tulara.sporttisaitti.com ja Facebookissa Tunturi-Lapin ratsastajat ry:n sivulla.

Käsittelyoikeudet tarvittavia jäsentietoja koskien ovat jäsensihteerillämme Sani Kontogeorgasilla. Tunturi-Lapin ratsastajat ry. tietoturvavastaavaksi on nimitetty Milla Alatalo. He antavat mielellään lisätietoja. Heidän yhteystietonsa löytyy seuran kotisivuilta. Mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat käyttää oikeuksiasi jäsentietojesi tai muiden asioiden osalta, voit ottaa yhteyttä yllämainittuihin henkilöihin.

Yhteistyöterveisin,
tietoturvavastaava Milla Alatalo